søndag 25. november 2007

Swakopmund!

15. til 18. november satt vi oss i bussen igjen og vendte snuta mot Swakopmund. Dette er en liten, idyllisk, særdeles tyskinspirert by ved kysten, ca. 4 timer fra Windhoek. For et kick og endelig se havet igjen, kjenne den salte sjøluften rive i neseborene og høre måkeskrik i det fjerne.. Vi ankom torsdag kveld og i hui og hast måtte vi finne en åpen restaurant da sulten var på vei til å bli uoverkommelig! Vi endte opp på Western Saloon, den HVITESTE restauranten i hele Namibia... Her snakker vi sørstatsflagg i hele taket med sloagans som "The South will rise again." Heftig... Jeg var på nippet til å gå.. Fredagen gikk med til hesteridning, det var virkelig kos! Bortsett fra at jeg hadde en hest som elsket å kappri, så hver gang vi satte i galopp fikk hesten hetta og jeg måtte stå i salen for å stoppe han... La meg bare si at jeg aldri har vært så støl i mitt liv som etter den turen... Kvelden ble tilbragt på en nydelig restaurant; From Cape to Kairo. God service og flott mat! Etter dette tuslet vi til nattklubben ved siden av og helte innpå noen Springbook-shots og koste oss verre. Ble også introdusert til en Jägerbomb, noe alle bør prøve!! Ha ha ha.... Kvelden endte tidlig, da alle skulle tidlig opp!

Føkk, folkens... Bussen tuter... Skal på en to ukers tur opp til Zambia og Victoria Falls.... Så jeg må stikke... Når jeg er tilbake får dere høre om resten av turen til Swakopmund, bursdagsfeiringen og turen til Zambia. Ta vare på dere selv folkens...

Ingen kommentarer: