søndag 23. desember 2007

Jeg hopper rett inn fra forrige innlegg, fra Swakopmund!



Lørdagen opprant og først på programmet sto quadbiking; altså å kjøre firhjuling! Og hu hei så moro det var!! Meg, Kine og Kristine ga bånn gass og brukte sanddynene utenfor Swakop som moder jords egen berg-og-dal-bane. Aldri vært med på noe så moro, jeg hvinte og siklet (faktisk) av fryd. Det anbefales alle å prøve dette. Quadbiking i østmarka teller ikke!!!
Resten av ettermiddagdagen ble brukt til å slappe av på hemsen vår, jeg og Kine gikk etter hvert en tur i Swakop sentrum og fikk en kopp etterlengtet kaffe. Virkelig en vakker by... På kvelden hadde vi bestilt bord på en velrenomert sjømat-restaurant (The Tug), lokalisert rett i vannkanten med bølgeskvulp oppover vinduene. Restauranten er deler av en pensjonert sjøskute, veldig autentiske greier.. Desverre svarte maten så absolutt ikke til forventningene, men det var moro lell! Vi ble underholdt av noen veldig morsomme og spillystne bartendere, så kvelden gikk fort... Etter den sene middagen bar det rett til sengs, pga tidlig avreise dagen etter.


Søndagen opprant, og jommen sa jeg smør! Vi tok en tur til på quadbikene!!! Rasende festlig, men noe mindre fart enn lørdagen da vi plutselig var 8 stk som skulle kjøre og ikke 3... Etter dette dro til Walvis Bay, nabobyen, for å hive innpå litt lunsj, før vi vendte snuta mot Windhoek igjen... Morsom ting: Namibia har et rikt dyreliv for å si det mildt, og langs de endeløse veiene gjennom ørkenlandskapet ser vi hundrevis av vortesvin og bavianer! De sitter i grupper ved veien og speider, løper ut i veibanen og gnafser gress i veikanten.. Ganske facinerende! Prøvde å finne ut av hvordan jeg kan sammenligne det med Norge, men det går rett og slett ikke... Tenk sauer i Norge, og gang det med hundre... Da får du bavianer og vortesvin i Namibia...


Ingen kommentarer: