tirsdag 18. september 2007

Avreise...




Dag 1, lørdag 15. September 2007.
Avreisedagen... Våknet tidlig og surret rundt og prøvde febrilsk å pakke ned det aller siste. Rikke-mor hadde sovet over og vi spiste en god egg- og bacon-frokost. Timene frem mot kl halv tre sneglet seg avgårde og jeg kjente reisefeberen stige. Fem over halv tre svingte Lene opp utenfor døren min, og vi raste avgårde mot Gardermoen. Det var tungt å si hadet til Lene og Rikke, jeg måtte jobbe hardt for å ikke begynne å grine. Innsjekkingskøen tok en time, og vi slapp heldigvis å betale overvekt. Etter innsjekk tok jeg en etterlengtet røyk; den siste på 18 timer... Sikkerhetskontroll, taxfree, pizzaslice på Pizza Hut og endelig på flyet til London. Turen gikk greit, 2 timer er over på et blunk. Fantastisk å se London fra luften, fikk med oss alle severdighetene fra Buckingham Palace til London Bridge! Av flyet, busstur til terminal 1, ny sikkerhetskontroll, og i vente-”loungen” ventet Kine. Jeg tuslet rastløs rundt i taxfree-sjappene og siklet på sminke mens jeg ventet på neste fly. Ny passkontroll, sikkerhetskontroll og endelig på South African Airlines, flight SA221 til Cape Town. Og for et fly!! Stort og romslig, egne tv-skjermer i hvert sete, pute, teppe, tannbørste, tannkrem, sokker og øyebind. Nydelig! Vi lettet og ble servert rødvin og mineralvann, og en nydelig middag med biffgryte, ris, tunfisksalat og en ostekake av de sjeldne. Topp 5! Jeg fikk med meg Shrek 3, før jeg prøvde å legge meg for natta. Det er jammen ikke lett å prøve å sove på et fly. Mye bråk, flyvertinner som skumper bort deg hele tiden. For ikke å snakke om den utrolig gode benplassen du har!! NOT! Det ble en hard natt...

Ingen kommentarer: