lørdag 22. september 2007



Dag 7, fredag 21. September 2007
Første dag i Windhoek. Vi ankom byen kl 06.00 da bussen kom for tidlig. Kalde og frosne etter en lang busstur måtte vi pent vente til kl 07.00 før transporten vår kom som skulle kjøre oss til Namas. Namas er namibiaforeningens gjestehus i Windhoek. Endelig fikk vi pakket ut og lagt oss i gode senger, og vi sovnet tvert og sov i 3 timer. Da vi våknet fant vi Magnus, Bjørn-Erik og Thor-Martin i stua, som hadde ankommet dagen før. Jeg fikk tatt en dusj, og spist litt. Etter hvert fant vi ut at vi skulle ta en tur ned i sentrum, spesielt pga Bjørn Erik som hadde mistet bagasjen sin og trengte nødvendige ting. Vi spiste en god lunsj og tuslet rundt i shoppingområdet. Og herregud så mange herlige butikker. Klær, sko, sminke etc. Kan se ut som budsjettet sprenges ganske tidlig. Faen! Og jeg, hip-hop fan som jeg er, var i himmelen. Det flommet over av fete hip hop-klær til en svært billig penge. Jeg kjenner visse mennesker som hadde dødd om de hadde vært her nede. Kjøpte meg nok en kul t-skjorte; Ecko denne gangen, og måtte bite meg i hånden for ikke å kjøpe diverse limited editions Air Force 1 (halv pris av norsk pris!!) I´m in heaven. Nå skal det sies at det ikke er shoppingen som er grunnen til at jeg er her, men det er jo hyggelig med mye kule, billige klær! Til slutt tok vi en tur i matbutikken, og handlet i bøtter og spann da vi skulle arrangere grillfest. I butikken fant jeg ut at jeg hadde mistet solbrillene mine (Dior-brillene fra Roskilde), og jeg ble helt knust. Jeg kastet tingene mine til Synne og løp ut av butikken for å prøve å finne igjen brillene. Og undere over alle undere; utenfor kjøpesenteret sto karen fra butikken jeg kjøpte t-skjorta mi og stoppet meg og sa: Du glemte brillene i butikken min, kom skal du få de tilbake!! Herre min, her hadde karen stått minst en halvtime og lett etter meg, bare fordi jeg hadde glemt et par solbriller. Jeg kunne kysset han! Han var megahyggelig, Gavin het han visst, og fulgte meg tilbake og ga meg brillene. Jeg var overlykkelig. Hyggelige mennesker altså!! Vi tok taxi hjem med våre 50 handleposer og fikk endelig satt oss ned med pils og røyk. Hanne hadde også ankommet og vi brukte kvelden på å lage tidenes grillmåltid, og koste oss med bakte poteter, spare-ribs, lammekoteletter og god rødvin. Vi hadde en utrolig hyggelig kveld, skravlet, lo og drakk, og det ble en del allsang også! Kl 03 sa det stopp og vi krabbet til køys hele gjengen...

Ingen kommentarer: