tirsdag 18. september 2007



Dag 2, søndag 16. September 2007.
Rundt kl 6 klarte jeg ikke mer... Fikk ikke sove, magen romlet, alt var kjipt. Jeg strakk litt på bena, plugget i iPoden og slappet av til frokost. Omelett, pølse og poteter. Yoghurt, juice og herlig, herlig kaffe! Ålreit frokost. Jeg fikk med meg nesten hele Becoming Jane før vi landet, slutten får jeg se en annen gang... Det var utrolig å skue utover Cape Town fra luften... En nydelig kyst linje, samtidig med enorme townships og blendende solskinn. Av flyet og gjennom passkontroll der en meget hyggelig mann ønsket oss varmt velkommen. Utrolig nok fikk vi koffertene våre først og ble deretter hentet av en hyggelig kar som kjørte oss til Carnival Court; hostellet vi hadde booket oss inn på. Turen fra flyplassen var flott. Townships, vakre fjell, og så; Cape Town, som ligger der mellom fjellene, stor og vakker, og som myldrer av liv...
Rommet vårt var dessverre ikke ferdig vasket når vi kom, så utslitte trasket vi over gata til Lola´s, der vi fikk en nydelig appelsinjuice og en kopp kaffe. Da vi endelig fikk rommene våre rundt kl 12, sovnet vi som steiner alle tre. Kl 17 ble jeg og Synne vekt av at Kine sto på døra. Vi var skrubbsultne og tok første taxi ned til Waterfront; kjøpesenterområdet i Cape Town. På selve Waterfront-senteret tuslet vi litt rundt og tittet i butikker, før vi satt oss ned på Steak House. Der spiste vi en nydelig biffmiddag og drakk god, lokal rødvin. Etter dette tok vi taxi hjem, og på Carnival Court var det full grillfest og masse liv. Kjempegøy, men vi var helt knekt alle tre så vi hoppet i køya kl ni og sovnet tvert.

Ingen kommentarer: