onsdag 19. september 2007




Dag 4, tirsdag 18. September 2007.
I dag våknet jeg med dundrende hodepine pga TETT luft på rommet. Planene for dagen var å dra opp til Table Mountain, og gå opp til toppen. En koselig vandretur på 2,5 timer. Dagen var glovarm og sola stekte! Vi spiste god frokost og tok taxi opp til fjellet. Gjengen begynte gåturen og etter 500 m sa det stopp for både Kine og meg.
Migrenen ga seg ikke og jeg og Kine tuslet ned igjen, for så å gå tilbake til stedet der taubanene stoppet og tok taubanen opp på toppen. Og for en utsikt!! Nesten helt til Kapp det gode håp! Praktfullt og overveldende. Vi gikk en times tur rundt oppe på platået, før vi satt oss ned med en kaffe og en juice. De andre kom etter hvert, slitne og varme. Migrenen ga seg ikke så til slutt sa det stopp for meg og jeg måtte komme meg ned fjellet. Heldigvis var de andre med på de, og turen hjem gikk raskt. Vel inne på rommet fikk jeg tatt meg en pille og slappet av... Etter 30 min hadde de verste smertene gitt seg og vi var klare for middag. Etter mye frem og tilbake, falt valget på Restaurant Zulu, i nærheten av Carnival Court. Servicen var ypperlig, maten nydelig (lammekoteletter), og rødvinen sprudlet i ganen. Etter middagen stakk noen av de andre på kino, mens jeg, Synne, Kine og Alice hadde endelig funnet en cafe med trådløst nett og benket oss sammen i hjørnet. Og der ble vi! Endelig internet! Vi sjekka mail og Facebook, lasta opp bilder og chatta på msn. Og ikke nok med det... Etter en deilig dusj, var jeg klar for senga, men vi fant gledelig ut at nettet funket på vårt rom også!! Så det ble til at jeg og Synne satt oppe til kl 01.00 og kosa oss med hver vår data.
Og jeg fikk endelig telefonsamtalen jeg har venta på.. HURRA!!!

Ingen kommentarer: